Het zijn namelijk deze gebruikers, jullie community, die jullie kunnen helpen het merk naar een hoger niveau te tillen. Het vergroot de kans op thought leadership en juist daarom is het opbouwen van een sterke community essentieel in het digitale tijdperk.
Een community voor gelijkgezinden met dezelfde passie
De wereld om ons heen is veranderd. Informatie wordt steeds meer digitaal vergaard en moet op elk moment beschikbaar zijn.
Met een community zorg je ervoor dat je altijd in contact staat met je gebruikers. Informatie kan altijd en overal gelezen en bekeken worden. Informatie die actueel, betrouwbaar en specifiek op de doelgroep gericht is. Maar een community biedt jouw als vakblad nog veel meer. Het geeft je de kans direct met lezers te communiceren via bijvoorbeeld een forum en lezers met elkaar te laten communiceren. Jullie lezers willen verbonden worden door het vakblad. Door ze een online platform te bieden, geef je jullie lezers een plek waar ze gelijkgestemden kunnen treffen.
Bied je daarnaast op je online community branche specifieke opleidingen, vacatures, diensten en goederen aan, dan creëer je een win-win situatie. Aanbieders bereiken direct diegene met een hoge mate van interesse, bezoekers worden enkel met informatie geconfronteerd die voor hen relevant is. Ook wanneer ze er misschien niet eens naar op zoek zijn. Met een community zit je immers op de radar van latent geïnteresseerden. Iemand is bijvoorbeeld niet op zoek naar een baan, maar wordt zo wel geattendeerd op een mooie uitdaging die zijn of haar interesse wekt.
De bouw van jullie clubhuis
Indenty kan jullie helpen je vakblad community platform optimaal in te richten. Met behulp van bijvoorbeeld Google Ad Manager, een vacature of opleiding feed en een kennisportaal of forum, dragen wij ons steentje bij aan het succes van jouw online vakblad. Zo ben jij straks in staat de drie verdienmodellen (print, evenementen en digitaal) samen te voegen in één succesvol pakket.